Om utbildningen

Denna kurs innehåller både teoriundervisning (8 h) och körlektioner (4 h). Vi har valt att ha utbildningen vid ett tillfälle.

Övningskörningen kommer ske på vår automatväxlade Honda och först på inhägnat område där vi kommer träna manövrering, resterande 3 timmarna tränar vi trafik i olika miljöer. Vi erbjuder dessutom alla våra elever skyddsutrustning såsom hjälm, handskar, ryggskydd, jacka och byxor.

Om behovet finns till fler timmars utbildning för att uppnå utbildningsmålet så tillkommer kostnader för det.

Kunskapsprov för moped klass I görs hos Trafikverket, vi hjälper Er gärna med att boka provet när Ni är redo för det.
Avgiften för provet samt tillverkning av körkort tillkommer utöver kursens pris.

Priser AM-Moped klass 1

• Teorikurs inkl. studiemateriel, elevcentralen och 4h körning 5 500 kr