Det finns rutin i företaget

I över 70 år har vi utbildat blivande bil- och mcförare i Kristinehamn och hjälpt flera generationer av bilförare till körkort!

Du hittar oss i centrala delarna av Kristinehamn, närmare bestämt i korsningen Spelmansgatan-Västerlånggatan. Här håller vi våra teorilektioner och härifrån utgår också våra körlektioner.

Nya ägare

Sedan 2 januari 2023 är vi en del av Karlstads Trafikskola och vi drivs av Henrik Granfeldt och David Englund. Per Petersson, tidigare ägare, är kvar som utbildningsledare. För dig som är kund innebär ägarbytet inga stora förändringar, men detta kan vara bra att veta:

• Du kör med samma trafiklärare som tidigare.
  • Köpta presentkort och paket gäller som vanligt.
  • Du loggar in och håller koll på dina körningar på elevcentralen precis som vanligt.

Halkbanan sker i Grums och du får även fortsättningsvis skjuts dit och tillbaka.

Detta är nytt:

• Nu är alla våra körskolebilar Audi A3.
  • Framöver bokar du lektioner som 35 minuter eller 70 minuter långa (vi rekommenderar 70 minuter) Minutpriset är detsamma.
  • Du kommer att kunna gå på teorilektioner både i Kristinehamn och Karlstad.
  • Du kommer att kunna köra upp både i Kristinehamn och i Karlstad.

Under våren kommer vi att kunna erbjuda en smidigare e-handel med ännu fler valmöjligheter. Du som vill kommer att ha möjlighet att köra dina lektioner i både Karlstad och Kristinehamn, fast med olika lärare.

Samma kontaktuppgifter men ändrade öppettider

Du når oss på samma nummer och e-post som tidigare, men med utökade telefontider 08.00-16.30 (öppet även på lunchen). Vi som svarar sitter på Karlstadskontoret, men också ibland på Kristinehamnskontoret. Vi kan hjälpa dig med alla dina funderingar via telefon och e-post.

Kontoret kommer inte att vara bemannat av receptionist den första tiden. Trafikskolan är dock öppen som vanligt och du väntar inne på skolan på din lärare och kan köpa lektioner i samband med din lektion, precis som tidigare.

Du kan alltid även få personlig service på plats vid vår andra trafikskola, Karlstad Trafikskola, i Karlstad.

Såhär når du oss

Epost:info@kristinehamnsbilskola.se