Bokning.

• Avbokning av bokad körtid måste göras senast kl.13.00 dagen före körningen, annars debiteras halva lektionspriset. Detta sker även vid utebliven körlektion. Efter 2 sena avbokningar debiteras hela avgiften för körlektionen. Vid körlektion på måndag så skall avbokningen ske senast klockan 12 på fredagen för att inte debiteras med sen avbokning. Avbokning sker antingen via telefon under kontorets öppettider, övrig tid hänvisar vi till email: info@kristinehamnsbilskola.se
  • Riskutbildning 1 och 2 ska avbokas senast 2 arbetsdagar innan inbokad tid. Vid sen avbokning eller om man uteblir vid Riskutbildning 1 eller 2 debiteras halva avgiften.
  • Alla paket och körlektioner ska vara betalda innan man påbörjar utbildningen. Betalning kan göras med kort.
  • Ha alltid med en giltig id-handling när du ska på körlektion, riskutbildningar och prov.
  • För att få hyra skolans fordon till körprov krävs att utbildningen är gjord hos oss på Kristinehamns Bilskola och att det finns ett godkännande av elevens lärare.
  • Teoriprov och körprov bokas endast i samråd med din körlärare. Från 1 mars gäller nya regler gällande prov och det är att du måste få godkänt på teoriprovet innan du får göra ditt körprov, för att vara på den säkra sidan rekommenderar vi att du bokar proven med minst 2 veckors mellanrum för att försäkra dig om att du ska hinna bli godkänd innan ditt kommande körprov.

Kundens skyldigheter vid bokning av prov.
Kunden är skyldig att själv kontrollera bokningsbekräftelsen så snart den erhålls. En bekräftelse på bokning av kunskap- och körprov skickas till elevens mailadress som eleven registrerat i elevcentralen eller lämnat till Bilskolan vid bokningstillfället. Eventuella felaktigheter påtalas till skolan omedelbart. Kunden är skyldig att fullfölja sin utbildning så den är klar innan teoretiskt eller praktiskt prov, om så inte sker har Bilskolan rätt att avboka proven med stöd av ovan anledning.

Betalning.
Skolan tillämpar förskottsbetalning. Det innebär att du betalar på plats i receptionen innan lektionen, antingen styckevis eller genom att köpa något av våra rabatterade paket.

Rabatter kan ej dras i efterhand. Fakturering är endast godkänt om detta är uppgjort i förväg och då tillkommer en avgift på 59:-

Aktuella priser hittar du på vår webbplats. Priserna kan komma att ändras under utbildningens gång.
För att kunna tillgodoräkna sig rabatterna i våra paketpriser krävs förskottsbetalning. Paketpriserna gäller i två ( 2 ) år från betalningsdatum och berörs då ej av eventuella prisändringar under det året. Efter 1 år får man INTE pengarna tillbaka på insättning utan de går endast att utnyttjas i form av körlektioner här på Bilskolan. Efter 2 år är insatta pengar förverkade helt. Har man presentkort så gäller samma sak där eftersom våra presentkort har en giltighetstid på 2 år från köpedatumet.

Vi tar emot betalningar via bankgiro, plusgiro, bankkort, swish och kontant.

Delbetalning.

Genom vårt samarbete med Resurs Bank kan du delbetala ditt köp. Du väljer själv hur stort köputrymme du vill ha (upp till 50 000 kr). Ditt köputrymme läggs upp på ett konto hos ‘Resurs Bank’.
I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör ‘Resurs Bank’ en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet.

Grundkraven för att ansöka om delbetalning är följande:

• Du har fyllt 18 år.
  • Du har en stadigvarande inkomst av tjänst.
  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst.
  • Du har inga betalningsanmärkningar.